Zorgaanbod

Via eHealth toegang krijgen als zorgvoorziening tot gezondheidstoepassingen

De toegang tot webtoepassingen voor zorgvoorzieningen, wordt geregeld via eHealth. Om als gebruiker te kunnen inloggen in een van onze webtoepassingen moet u de onderstaande 6 stappen doorlopen.

Via https://www.csam.be/nl/beheer-toegangsbeheerders.html.  

Kies voor “TOEGANGEN BEHEREN” -> SOCIALE ZEKERHEID -> Toegangsbeheer.  

Problemen? Contacteer het contactcenter van e-Health via het contactformulier of op 02 788 51 55 (maandag tot vrijdag van 7u tot 20u).  

6 stappen om toegang te krijgen tot een gezondheidstoepassing of een e-loket van het Departement Zorg

Wil u toegang krijgen tot een gezondheidstoepassing of een e-loket van het Departement Zorg en hebt u eerder al een hoofdtoegangsbeheerder aangesteld (stap 1), een hoedanigheid ingesteld (stap 2 en 3) en een subafdeling gemaakt (stap 4)? Dan kan u beginnen vanaf stap 4, en de toepassing toevoegen aan uw bestaande subafdeling.

  1. Een hoofdtoegangsbeheerder aanstellen.

  2. De gepaste hoedanigheid activeren. Afhankelijk van de toepassing (en in een aantal gevallen ook afhankelijk van het zorgvoorzieningstype) dient een andere hoedanigheid geactiveerd te worden (zie hieronder).

  3. Een toegangsbeheerder voor de betreffende hoedanigheid aanstellen.

  4. De subafdeling toevoegen aan de hoedanigheid en de gewenste rechten activeren.

  5.  Facultatief, een toegangs- en gebruikersbeheerder voor de subafdeling aanstellen.

  6.  Gebruikers aan de subafdeling toevoegen en de gewenste rechten activeren. Voor sommige toepassingen is het ook noodzakelijk om aan de gebruikers, naast het recht, ook specifieke rollen toe te kennen.

Toepassing of e-loket specifieke informatie?

Tijdens het instellen van het toegangsbeheer moet u er rekening mee houden dat afhankelijk van de toepassing bepaalde zaken kunnen verschillen:

  • Hoedanigheid

  • Naam van het in te stellen recht

  • Rollen (niet voor elke toepassing nodig)

Meer informatie wat u per toepassing moet instellen op vlak van hoedanigheid, naam van het recht en eventuele rollen kan u op de websites vinden:

Contact

Met vragen over het gebruikers- en toegangsbeheer kan je contact opnemen met het het federale contactcenter van eHealth. Kijk best eerst even of je het antwoord niet vindt tussen deze veelgestelde vragen.

Contactcenter eHealth: via het contactformulier of tel. 02 788 51 55 (ma - vrij van 7u tot 20u)  

Feedback over de handleiding?

Wij zetten als team ICT van het Departement Zorg sterk in op het verbeteren van de kwaliteit van onder andere onze documentatie. Duidelijke, volledige en goed gestructureerde documentatie is essentieel voor onze voorzieningen en burger. De feedback die wij ontvangen is hierin van groot belang. Daarom waarderen we elke vorm van input. Heeft u feedback over de handleidingen of over de documentatie betreffende het toegangsbeheer dan kan u hiervoor terecht bij uw contactpersonen binnen het Departement Zorg of bij itsupport.zorg@vlaanderen.be.  

Sector(en)
Woonzorg