VO
VO is een systeem van elektronische gegevensuitwisseling tussen de diensten voor oppashulp en het Departement Zorg. Dat systeem verzamelt de gegevens die nodig zijn voor de berekening van de subsidies voor die diensten, en biedt de basis om beleidsinformatie te ontwikkelen.
Draaiboek VO
Diensten voor oppashulp zijn verplicht om VO te gebruiken vanaf de start van hun erkenning. In het draaiboek vinden de diensten de richtlijnen voor het doorsturen van gegevens naar VO. Het toepassen van die richtlijnen is een erkenningsnorm voor de diensten.
Webservices
Het doorsturen van gegevens naar VO gebeurt via webservices. Softwareleveranciers vinden daarover alle informatie in de technische documentatie over VO:
- cookbook;
- wsdl en xsd.
Veiligheidsrichtlijnen
Elke dienst voor oppashulp moet bij het gebruik van VO de nodige veiligheidsrichtlijnen respecteren.
Helpdesk VO
Algemene, inhoudelijke en technische vragen over VO
Stuur een e-mail naar helpdesk.vrijwilligeoppas@vlaanderen.be. Illustreer waar mogelijk uw vraag of probleem met een schermafdruk of xsd-berichten (=webserviceberichten).
- U krijgt een e-mail met een ticketnummer.
- Daarna krijgt u een e-mail met het antwoord op uw vraag.
- De helpdesk engageert zich om uiterlijk de eerstvolgende werkdag te antwoorden op een algemene of inhoudelijke vraag. Een technische vraag sturen we door naar Smals.
- Als we geen reactie van u ontvangen, sluiten we het ticketnummer voor uw vraag na 2 werkdagen definitief af.
Vragen of problemen over de toegang tot VO
Voor vragen over de eHealth-certificaten voor de webservices is er een specifiek eHealth-contactcenter:
- telefonisch: 02 788 51 55;
- via het contactformulier op de website van eHealth.
Het eHealth-contactcenter is bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 7 uur en 20 uur, uitgezonderd op feestdagen. Buiten die openingsuren kunt u altijd vragen om teruggebeld te worden.
- Sector(en)
- Thuiszorg