E-loket binnen de thuiszorg
Het e-loket is het elektronische loket van het Departement Zorg. U gaat ernaar toe via http://eloket.departementzorg.be. Inloggen doet u met uw eID of 'itsme'. Voorzieningen kunnen er online dossiers indienen en opvolgen.
Waarvoor gebruiken de thuiszorgvoorzieningen het e-loket?
Lokale dienstencentra |
|
Diensten voor gezinszorg |
|
Centra voor dagopvang |
|
Diensten maatschappelijk werk van het ziekenfonds |
|
Berichten- en contactenmodule
Het e-loket bevat ook een berichten- en contactenmodule. Voorzieningen kunnen daardoor zelf hun contactgegevens beheren en rechtstreeks vanuit het e-loket snel en efficiënt met het Departement Zorg communiceren. U kan daarvoor deze handleidingpdf bestand3.4mb raadplegen.
Samengevat
Maak gebruik van de handige snelkaartpdf bestand505.0kb met een beknopt overzicht van de mogelijkheden binnen het e-loket.
Toegang instellen tot het e-loket voor zorgvoorzieningen
De toegang tot het e-loket wordt geregeld door eHealth. Om toegang te krijgen tot het e-loket, moet de beheersinstantie van een voorziening beheerders en gebruikers aanduiden. Gebruikers kunnen naargelang hun rechten bepaalde dossiers van de voorziening inkijken en opvolgen in het e-loket (alleen de dossiers van de eigen voorziening).
Via eHealth de toegang instellen voor het e-loket.
- Sector(en)
- Thuiszorg