E-loket binnen de thuiszorg

Het e-loket is het elektronische loket van het Departement Zorg. U gaat ernaar toe via http://eloket.departementzorg.be. Inloggen doet u met uw eID of 'itsme'. Voorzieningen kunnen er online dossiers indienen en opvolgen.

Waarvoor gebruiken de thuiszorgvoorzieningen het e-loket?

Lokale dienstencentra
Diensten voor gezinszorg
  • aanvragen van inschrijvingsnummers voor verzorgende, logistieke, begeleidende en leidinggevende personeelsleden en doelgroepwerknemers, handleidingpdf bestand563.9kb
  • indienen van een COT-verklaring (Circle of Trust), handleidingpdf bestand652.5kb
  • aanvragen van DOP-uren en indienen van subsidiedossiers DOP (diensten Ondersteuningsplan), handleiding
Centra voor dagopvang
Diensten maatschappelijk werk van het ziekenfonds

Berichten- en contactenmodule

Het e-loket bevat ook een berichten- en contactenmodule. Voorzieningen kunnen daardoor zelf hun contactgegevens beheren en rechtstreeks vanuit het e-loket snel en efficiënt met het Departement Zorg communiceren. U kan daarvoor deze handleidingpdf bestand3.4mb raadplegen. 

Samengevat

Maak gebruik van de handige snelkaartpdf bestand505.0kb met een beknopt overzicht van de mogelijkheden binnen het e-loket.

Toegang instellen tot het e-loket voor zorgvoorzieningen

De toegang tot het e-loket wordt geregeld door eHealth. Om toegang te krijgen tot het e-loket, moet de beheersinstantie van een voorziening beheerders en gebruikers aanduiden. Gebruikers kunnen naargelang hun rechten bepaalde dossiers van de voorziening inkijken en opvolgen in het e-loket (alleen de dossiers van de eigen voorziening).

Via eHealth de toegang instellen voor het e-loket.

Sector(en)
Thuiszorg