E-loket voor zorgvoorzieningen
Het e-loket is het elektronische loket van het Departement Zorg. U gaat ernaar toe via http://eloket.departementzorg.be - inloggen doet u met uw eID of 'Itsme'. Voorzieningen kunnen er online dossiers indienen en opvolgen.
Berichten- en contactenmodule
Het e-loket bevat een berichten- en contactenmodule. Voorzieningen kunnen daardoor zelf hun contactgegevens beheren en rechtstreeks vanuit het e-loket snel en efficiënt met het Departement Zorg communiceren. Die modules zijn echter nog niet voor alle voorzieningen beschikbaar, maar volgen in dat geval in een latere fase.
- Download hier de snelkaart met een beknopt overzicht van mogelijkhedenpdf bestand504.4kb binnen het e-loket
- Handleiding voor de berichten- en contactenmodulepdf bestand3.4mb
Dossierspecifieke handleidingen per sector
Centra voor dagopvang |
|
---|---|
Centra voor dagverzorging |
|
Centra voor herstelverblijf |
|
Centra voor kortverblijf |
|
Diensten maatschappelijk werk van het ziekenfonds |
|
Diensten voor gezinszorgen diensten |
|
Groepen van assistentiewoningen |
|
Lokale dienstencentra |
|
MBE | |
Ondernemingen mobiliteitshulpmiddelen |
|
Revalidatieovereenkomsten |
|
PVT en IBW |
|
Woonzorgcentra |
|
Toegang instellen tot het e-loket voor zorgvoorzieningen
De toegang tot dit e-loket wordt geregeld door eHealth. Om toegang te krijgen tot het e-loket, moet de beheersinstantie van een voorziening beheerders en gebruikers aanduiden. Gebruikers kunnen naargelang hun rechten bepaalde dossiers van de voorziening inkijken en opvolgen in het e-loket (alleen de dossiers van de eigen voorziening).