E-loket voor zorgvoorzieningen

Het e-loket is het elektronische loket van het Departement Zorg. U gaat ernaar toe via http://eloket.departementzorg.be - inloggen doet u met uw eID of 'Itsme'. Voorzieningen kunnen er online dossiers indienen en opvolgen.

Berichten- en contactenmodule

Het e-loket bevat een berichten- en contactenmodule. Voorzieningen kunnen daardoor zelf hun contactgegevens beheren en rechtstreeks vanuit het e-loket snel en efficiënt met het Departement Zorg communiceren. Die modules zijn echter nog niet voor alle voorzieningen beschikbaar, maar volgen in dat geval in een latere fase.

Dossierspecifieke handleidingen per sector

Centra voor dagopvang
  • indienen van bezettingsgegevens voor de subsidiedossiers;
  • indexering van de dagprijs meedelen;
  • een nieuwe prijs meedelen;
  • een prijs meedelen na een prijsverhoging of -verlaging;
  • indienen van brandveiligheidsattesten, handleidingpdf bestand741.4kb
  • indienen van aanwezigheidsuren
Centra voor dagverzorging
  • indienen van bezettingsgegevens voor de subsidiedossiers;
  • indexering van de dagprijs meedelen;
  • een nieuwe prijs meedelen;
  • een prijs meedelen na een prijsverhoging of -verlaging;
  • "mijn gegevens" raadplegen en indienen van COT-verklaring: 
Centra voor herstelverblijf
Centra voor kortverblijf
  • indexering van de dagprijs meedelen;
  • een nieuwe prijs meedelen;
  • een prijs meedelen na een prijsverhoging of -verlaging;
  • "mijn gegevens" raadplegen en indienen van COT-verklaring: 
Diensten maatschappelijk werk van het ziekenfonds
Diensten voor gezinszorgen diensten
Groepen van assistentiewoningen
Lokale dienstencentra
MBE
Ondernemingen mobiliteitshulpmiddelen
  • handleiding bij het e-loket voor ondernemingen mobiliteitshulpmiddelen.
Revalidatieovereenkomsten
PVT en IBW
Woonzorgcentra
  • indienen van brandveiligheidsattesten;
  • handleiding e-loket bijzondere erkenning jongdementie.
  • Handleiding - bankrekening E-loket

Toegang instellen tot het e-loket voor zorgvoorzieningen

De toegang tot dit e-loket wordt geregeld door eHealth. Om toegang te krijgen tot het e-loket, moet de beheersinstantie van een voorziening beheerders en gebruikers aanduiden. Gebruikers kunnen naargelang hun rechten bepaalde dossiers van de voorziening inkijken en opvolgen in het e-loket (alleen de dossiers van de eigen voorziening).

https://www.ehealth.fgov.be/nl

Via eHealth de toegang instellen voor het e-loket

Vragen?

Kijk eerst naar deze oplossingen voor de vaakst voorkomende problemen.

Raadpleeg de hulpwidget vanuit het e-loket zelf of contacteer de helpdesk.

Opgelet!
Het e-loket is niet toegankelijk met Internet Explorer 6, 7 en 8 en Windows XP.